„Polak ma essę! 2” – językowa przygoda naszych uczniów
Zakończyliśmy udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Polak ma essę! 2”, który pokazał, że język polski potrafi być nie tylko wyzwaniem, ale i źródłem świetnej zabawy, kreatywności oraz współpracy. Uczniowie z różnych klas zaangażowali się w szereg inspirujących zadań, rozwijając swoje umiejętności językowe i twórcze.
- Ortograficzna sztafeta – uczniowie klasy IV udowodnili, że dyktando też można pobiec! Po intensywnych zadaniach ortograficznych przyszła pora na dynamiczne pisanie — i wszystko przebiegło (dosłownie!) wzorowo.
- Sortownia ortograficzna – klasy IV i V wykorzystały swoją ulubioną formę nauki, tworząc kolorowe i uporządkowane notatki wizualne. Dzięki tej metodzie zasady ortografii stały się bardziej przystępne i trwałe w pamięci.
- Bohaterskie leporello – uczniowie klasy V stworzyli własnoręcznie fantastyczne książeczki harmonijkowe, zawierające kluczowe informacje, ilustracje i mnóstwo kreatywnych rozwiązań.
- Zdrowe kanapki dla Alcesta – klasy IV przygotowały przepisy na pożywne przekąski, które z pewnością poprawiłyby nawyki żywieniowe literackiego łakomczucha. Powstały piękne prace — kolorowe, wartościowe i pełne serca.
- Kamishibai – teatr obrazów – uczennice klasy VI zinterpretowały bajkę Jana Brzechwy „Lis i jaskółka”, tworząc do niej własne ilustracje w japońskiej formie teatru narracyjnego. Ich prace zachwycały pomysłem i zaangażowaniem.
- „Elo…kwentni uczniowie” – klasa VIII zmierzyła się z elokwencją: poprzez krzyżówki, synonimy, definicje i językowe zabawy udowodnili, że potrafią mówić pięknie, z polotem i błyskotliwością.










